اتیلن - آزمایش پلیمریزاسیون اتیلن ترفتالات
نوشته شده توسط : پلیکا

بخش شیمی مواد غذایی و بسته بندی

از نظر شیمیایی مورد آزمونهای کنترل کیفی قرار میگیرد مانند: اندازه گیری پروتئین خاکستر،چربی،رطوبت،نگهدارنده،نمک،قند،بریکس،ارگانولپتیک،اسیدیته،پراکسید،اندیس رفراکتومتر PH و در قسمت بسته بندی آن بسته بندی محصولات غذایی ،آرایشی و بهداشتی مورد آزمایش قرار می گیرد که بر حسب نوع بسته بندی که از جنس فلز باشد مانند: (کنسروها و کمپوتها) یا تتراپک (آبمیوه ها و شیرهای استریلیزه)،پلیمرها در انواع مختلف (سلولزی،پلی اتیلن ،پلی پروپیلن،پلی اتیلن ترفتالات ،پلی استایرن ،مقوا و. شرح فعالیت کارشناسان بخش شیمی مواد غذایی و بسته بندی در قسمت شیمی مواد غذایی این بخش انواع مختلف مواد غذایی و آشامیدنی از قبیل فراورده های گوشتی و پروتئینی ، غلات ، لبنی ، میوه و سبزی ، روغنها ، عرقیجات و.

   اندازه گیری میزان مقاومت انواع فیلمها در مقابل کشش شرح وظایف کارشناسان بخش شیمی مواد غذایی و بسته بندی.    بررسی لاک قوطیها و یکنواختی و چسبندگی آنها در قسمت سر و کف و بدنه     2. امکانات و دستگاه های موجود در بخش شیمی مواد غذایی و بسته بندی  . ) مورد آزمونهای مختلف قرار میگیرند مانند:     1.

همه چیز درباره پلیمر پلی اتیلن ترفتالات (پت) PET

رزین های پلی استر به خاطر خواص مکانیکی، حرارتی و شیمیایی خوب خود در کنار پایداری ابعادی عالی خود شناخته می شوند، به همین دلیل پلی اتیلن ترفتالات PET نیز از همین خواص بهره مند می باشد. آلیاژ سازی پلی اتیلن ترفتالات PET با ترموپلاستیک ها و ترموست ها برای تولید موادی است که عملکرد و خصوصیات بهتری را برای مصرف مورد نظر با هزینه پایین تر به دست آورند. همچنین آلیاژ PET/PC در مواردی که نیاز به ترکیب خواص سفتی عالی، مقاومت گرمایی و شیمیایی، مقاومت به ضربه، استحکام کششی و خمشی بالا می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که در مشخصات فنی زیر مشاهده می کنید، مهم ترین مشخصه موجود در اطلاعات فنی مواد PET، ویسکوزیته ذاتی یا Intrinsic Viscosity می باشد که با نماد IV نمایش داده می شود.

همانطور که گفته شد PET پایداری ابعادی خوبی دارد، همچنین مقاومت به ضربه بالایی دارد، در مقابل رطوبت، الکل و حلال های شیمیایی نیز مقاومت خوبی نشان می دهد. محصول این واکنش PET به صورت مذاب ویسکوز می باشد که به آسانی می تواند آن را به شکل الیاف دراورد، اکسترود کرد و یا قالب گیری تزریقی را روی آن انجام داد. از این مواد بازیافت شده و خرد شده PET می توان در صنایع مختلفی مانند الیاف موکت، برخی کیسه های حمل، ژاکت های پشمی، فیلم و ورق، تسمه و. آلیاژ PET پلی اتیلن ترفتالات با پلی اولفین های تقویت شد با الیاف به منظور استفاده در قطعات تزریقی صنعت خودروسازی رایج می باشد. ابتدا ساختار، ویژگی ها، خواص آن را بررسی کرده و در ادامه به توضیحات تکمیلی مانند کاربرد PET و شرایط فرایندی آن خواهیم پرداخت.

محصولات ساخته شده از پلی اتیلن ترفتالات PET به طور 100 درصد قابل بازیافت هستند و بیشترین پلاستیک بازیافتی در دنیا PET می باشد. موادی که با PET به صورت آلیاژ در می آیند عبارتند از پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی کربنات، پلی استایرن، اتیل وینیل استات و ABS. گریدهای PET پلی اتیلن ترفتالات موجود در بازار به صورت های تقویت نشده، تقویت شده با الیف شیشه، گرید مقاوم در برابر شعله و. آلیاژسازی PET پلی اتیلن ترفتالات و ترموست ها نیز به منظور بهبود خواص حرارتی، مکانیکی، ضربه و اشتعال پذیری می باشد. برای خرید دستگاه های تولید پریفرم، بطری و آزمایشگاه کنترل کیفیت بطری PET و همچنین خط بازیافت پت PET اینجا کلیک کنید.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: